Strategisk branding & design

Kunde
Parken
Kontakt
Håvard S. Karlsen
+47 93 05 78 60

Parken 2014

Leveranse

— Logo
— Grafisk profil
— Produktdesign
— Trykksaker
— Animasjon/Motion graphics
— Rådgivning

Om prosjektet

Siden 2006 har Parkenfestivalen bygd seg opp til å bli en av Nord-Norges viktigste festivaler. Gjennom årene har de huset artister som Suede, Chris Cornell, Robyn, Røyksopp og N.E.R.D. Før årets festival ønsket de å modernisere sin visuelle identitet, slik at det passet mer med festivalens størrelse. Løsningen ble en typografisk logo, med et sett grafiske former og en bred fargepalett. Formene er hentet fra det negative rommet i navnets bokstaver. De kan brukes en og en, sammen med logoen, i forbindelse med bilder og ikke minst i animasjoner. Dette gir en leken identitet med mange muligheter, som med enkle grep kan fornyes slik at den fremstår som relevant i årene som kommer.

×